Tours of Tuscany

Tours of Tuscany
Join this small group tour and immerse yourself in the current of sensation for a week of food, wine and culture in Tuscany.

Sunday, April 20, 2008

Dante Alighieri Society Brisbane



2007 was the 55th year of the Brisbane Dante’s continuous existence. With branches worldwide, our parent society in Rome, la sede centrale, was founded in 1889 on the inspiration of the great Nobel prize winning poet, Giosuè Carducci. Its two objectives at that time, that we and all branches still pursue, are to maintain and to resuscitate the use of Italian among Italians emigrants in foreign lands and also to diffuse the Italian language and culture among non-Italians.

Our Activities
Monthly Cultural EventsAcross the years these monthly encounters have ranged from concerts, theatre outings, lectures on Italy, past and present, Italian films (subtitled or not, according to need), music, art, cooking and so on. Cultural meetings usually take place in the 3rd. week of every month and are announced in the Dante News. English and Italian feature as the languages of presentation. We encourage initiatives from members outside the management committee to suggest ideas and speakers for functions.

Language and Culture Courses
For the Brisbane Dante, these represent the greatest expression of the Society’s aims and our most important commitment of time and effort. Courses for the most part are year long in duration with an additional intake of new students in Semester two. All levels of language are taught from Monday to Thursday in the evenings and on some mornings. Children's classes are also available. In addition, circoli di cultura are offered fortnightly in Italian including, of course, un circolo dantesco.


Dante Alighieri Society Inc., Brisbane
23 Foster Street Newmarket
PO Box 3107 Newmarket, QLD 4051
Australia Ph/Fax: + 61 07 3356 7731



Società Dante Alighiri di Brisbane
Il 2007 era il 55 anno di vita della società Dante Alighiri di Brisbane. Con filiali in tutto il mondo, la nostra società madre si trova a Roma e fù fondata nel 1889 grazie all'ispirazione del vincitore del premio nobel per la scrittura Giosuè Carducci. I suoi due obbiettivi del tempo, ancora perseguiti in tutte le filiali,sono mantenere e resuscitare l'uso dell'italiano fra gli italiani che sono migrati in terre straniere e anche di diffondere la lingua e la cultura italiana tra i non-italiani.

Le nostre attivitàNegli anni questi eventi mensili sono avvenuti spaziando dai concerti, con "incursioni" nei teatri, letture in italiano ai film nuovi e vecchi, con sottotitoli a seconda dei bisogni, musica, arte, cucina e cosi via.Gli incontri culturali di solito avvengono la terza settimana di ogni mese e sono annunciati nel Dante News.L'inglese e l'italiano si presentano come le lingue di presentazione. Noi incorraggiamo tutte le persone che non fanno parte del comitato di amministrazione a darci suggerimenti per idee; c'è anche la possibiltà di fare da speaker (voci narranti) per alcuni compiti.


Corsi di lingua e culturaPer la Brisbane Dante, questi rappresentano i principali obbiettivi sociali e il più importante impegno di tempo e sforzo. I corsi per la maggior parte dei casi sono annuali con addizionali entrate di studenti nel secondo semestre. I corsi, con i loro diversi livelli di difficoltà, avvengono dal lunedi al giovedi di sera e in alcuni casi di mattina. Sono disponibili anche classi di bambini. in più, circoli di cultura, italiano incluso, sono offerti quindicinalmente per un circolo dantesco.

No comments: